2014. október 20.

A kérdés, amit egy coach sem kerülhet ki:

Hogyan árazzam be a coaching szolgáltatásomat? - Tippek 10 év tapasztalattal.


Idén jubiláltam, 10 éve dolgozom coachként. Nagyon szeretem a munkám, de nyilván nekem is voltak hullámvölgyeim, rossz döntéseim, amiket coaching szituációkban elkövettem, feldolgoztam szupervízióban, illetve a tanulságait megosztom a coach képzéseinken, hogy a tanítványaink már ne lépjenek ugyanabba a folyóba.

Ez a blog bejegyzés nem ezekről a tanulságaimról szól (majd biztosan lesz olyan is), hanem egy fontos, de megosztó kérdésről, az ÁRAZÁS-ról.

A coaching folyamatot mindig megelőzi egy értékesítési folyamat. Az "értékesítési folyamat" kifejezést kicsit félve írom le, nehogy félreérthető legyen. Igen, vannak nagyon szofisztikáltak, ahol a tenderkiírás-ajánlatíras-short lista- alkudozás.... hónapokig eltartó folyamatába kerülünk bele, de van, amikor valaki továbbajánl és egy nulladik találkozó az egész folyamat. Akárhogy is, az árazás elkerülhetetlen része a folyamatnak.

Ebben a témában mindig két táborra oszlanak a coach képzéseink résztvevői.
Mindkettőnek megvan az előnye, hátránya. Szóval én kb. fél évet ingyen dolgoztam, majd fokozatosan növeltem az árat. Így ott, ahol anno kezdőként kezdtem coacholni, és olyan cég volt ahol bevésték a nagy rendszerbe az akkori óradíjamat, már vagy nem dolgozom többet, vagy sokkal nehezebb volt az alkupozícióm, mint másoknak.



Az egyik csapat azt vallja, hogy fokozatosan kell árat emelni, azaz nagyon alacsonyról induljunk, és 6-7 lépésben érjük el az álomárat. Ennek előnye, hogy a coach mindig úgy érzi, annyit fizetnek érte a piacon amennyit ér. Minél több lesz a tapasztalata, úgy emeli fokozatosan az árat.
A másik tábor egy ideig ingyen coachol, de utána - ami valakinél a coaching folyamatok/ülések bizonyos száma, valakinél képzések, akkreditáció megszerzése - egyből fellép a vágy árra.

Én 10 éve ennek kombinációját, sokak szerint a legrosszabbat csináltam, lehet, hogy tényleg igaz a mondás, hogy aki nem tudja, tanítja. ;-)

És hogy mi a konklúzió vagy a javaslat? Találjuk meg (vagy akár találjuk ki) azt az árképzési módszert, ami mellett hitelesen ki tudunk állni, és rugalmasan alkalmazkodik coach-pályafutásunk szakaszaihoz.

Komócsin Laura, PCC


Business Coach Kft.

u.i.: az árazás témaköre mellett az értékesítési és marketing eszközökről is megosztom tapasztalataimat hamarosan ismét induló workshopunkon.

Nincsenek megjegyzések: