Balla Zsolt írása 2014. 09. 12-én jelent meg az Origon.
http://www.uzletresz.hu/vallalkozas/20140912-hiszek-a-tudasmegosztasban.html
Komócsin Laura részben egy véletlennek köszönheti az első coachingmegbízását, ma pedig egyszerre vezeti a cégét és az általa alapított coachingiskolát.
Vállalkozóportrénk tegnapi részében
bemutattuk, hogyan lett egy a tizenórás munkanapok elől menekülő gyeses
kismamából nagyvállalatok felsővezetőit segítő üzleti coach. http://www.uzletresz.hu/vallalkozas/20140912-hiszek-a-tudasmegosztasban.html
Komócsin Laura részben egy véletlennek köszönheti az első coachingmegbízását, ma pedig egyszerre vezeti a cégét és az általa alapított coachingiskolát.
Lezárt folyamatok
A coaching nem csak módszertanában különbözik az üzleti tanácsadástól. Itt ugyanis a szakmai etika tiltja, hogy az ügyfélben „coachfüggés” alakuljon ki, és akkor sikeres a coach, ha már rá nem lesz szüksége a vezetőnek, mert meglépte a kitűzött fejlődési szintet.Bár a látszat szerint ebből az következne, hogy a szolgáltató előbb-utóbb „elfogyasztja” az ügyfélkörét, valójában azonban nem ez a helyzet.
A coaching folyamata
Az utóbbi
évtizedekben a coachingnak számos különböző folyamatmodellje alakult ki
és terjedt el, a többségükre beszédes betűszavakkal hivatkoznak a
szakemberek.A "klasszikus", és a nemzetközi piacon ma is legelterjedtebb modell a GROW, amely a Goal (célkitűzés) - Reality (a cél és a jelenlegi valóság összevetése) - Obstacles / Options (az akadályok és a döntési lehetőségek feltérképezése) - Way forward (a továbblépés irányának meghatározása) fázisokból áll össze.
A magyar piacon eközben egyre népszerűbb a Komócsin Laura által kifejlesztett DIADAL modell, amely az alábbi részekből áll össze: Diagnózis, Iránykijelölés, Alternatívák, Döntés, Alkalmazás, Lezárás.
A nyers valóság
A szakember ezzel párhuzamosan egyre pontosabban látja a piaci igényeket is, így a cégével értelemszerűen ezek kielégítésére tud fókuszálni.
"Hiszek a tudásmegosztásban" - mondja
Komócsin Laura, aki nem utolsó sorban a könyveinek és az általa vezetett
coachiskolának köszönheti szakmai hírnevét.
Fotó: Szabó Gábor - OrigoJobbat ajánlani
Ilyen szakemberekből azonban már csak azért sem könnyű céget építeni, mert a szervezethez való csatlakozással mindenki a saját praxis kiépítését állítja szembe. „Meg kell találni a megfelelő motivációt, amivel a tapasztalt, egyébként önállóan is életképes szakembereket be lehet vonzani a csapatba” – mondja a cégvezető, aki szerint ilyen motiváló ereje lehet magának a közösségnek, a cég által folyamatosan biztosított képzéseknek és fejlődési lehetőségnek, de akár annak is, hogy a vezetés rendszeresen segít megvalósítani az egyes csapattagok ötleteit, elképzeléseit.Piszkos anyagiak
Az anyagi lehetőségek természetesen szintén fontosak, bár coachnak jellemzően nem a pénzért megy az ember. Az, hogy ki mennyit tud keresni üzleti coachként nagyon tág határok között változik.Általánosságban elmondható, hogy a legjobbak – egy sokkal rugalmasabb életmód és időbeosztás mellett – megkeresi azt a pénzt, amit korábban a multicégnél kerestek, akár még többet is.
Ehhez persze az kell, hogy a szakemberben legyen elég elhivatottság és kitartás, nem utolsó sorban pedig meg tudja magának finanszírozni azt a többhónapos, vagy akár másféléves periódust, amíg az ügyfélköre kiépül.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése