2013. június 5.

Interjú Porpáczy Évával, a Business Coach Kft. legújabb nemzetközileg akkreditált coachával




Miért tartottad fontosnak a nemzetközi akkreditáció megszerzését?

Amikor először megláttam a felkészítő alkalom lehetőségét, gondolkodás nélkül jelentkeztem. Természetesnek tartom, hogy egy szakmának legyenek standardjai és minősítései, a coach-szakmán belül pedig az ICF-et - mint évtizedek óta működő, az egész világon elfogadott szervezetet - tartom a leghitelesebbnek ezek megállapítására. Mind az ICF etikai kódexe, mind az általuk megfogalmazott és elvárt coach kompetenciák egyértelmű szakmai alapot jelentenek a coachok és az ügyfelek számára is.

Milyen tapasztalataid voltak az akkreditációs folyamattal és a vizsgával kapcsolatban?

A magyar "mentorok" minden segítséget megadtak, és nagyon hálás vagyok annak az ismeretlennek, aki a beküldött vizsga-felvételt oly figyelmesen és méltánylóan értékelte. A folyamattal annyiban kicsit szerencsétlenül jártam, hogy sokáig vártam vizsgaidőpontra, miközben épp megváltozott a vizsgarend. Nekem így nagyon elhúzódott a folyamat, de úgy látom, azóta most már gyorsabban és gördülékenyen működik magyar nyelven is a vizsgáztatás.

Hogyan mutatod be potenciális ügyfeleidnek az ACC minősítést? Milyen visszajelzéseket kaptál ezzel kapcsolatban?

Csupa elismerő visszajelzést kaptam. Ha pedig egy ügyfél még nem ismeri a három betű jelentését és rákérdez, akkor ezzel lehetőséget kapok arra, hogy az ICF, a coach kompetenciák és az etikai kódex felől közelítve a coaching szakma lényegét fogalmazzam meg.

Mit javasolsz coach társaidnak az akkreditáció témakörében?

Az akkreditáció szerintem egy coach elkötelezettségét is jelzi a hivatás iránt. Az első, ACC fokozatot szakmai szempontból nem túl nehéz megszerezni, és egyre inkább ismert és akár elvárt az ügyfelek körében is. Ezért tehát mindenkinek javaslom első lépésként az ICF tagságot, egy akkreditációs felkészítésen való részvételt, továbbá a coaching alkalmak folyamatos dokumentálását, ami megkönnyíti a beadandó excel táblázat kitöltését...

Ki válasszon coachának Téged?

Aki vezetői hatását, kommunikációs és motivációs készségeit szeretné fejleszteni, aki megújulásra, a feladatok tengerében a hogyan-továbbhoz friss nézőpontokra, nagyobb tudatosságra vágyik, és aki bármilyen területen elakadást érez vagy valamilyen változást kíván megvalósítani.


Elérhetőségek:
+36 70 246 6931

Nincsenek megjegyzések: