2012. június 6.

Új coaching eszköz esetleírással (téma: Asszertív kérés és Nemet mondás)

Hámori Fruzsina a CIB bank belső trénere, coacha is a DIADAL coach képzésünkön végzett és azt a témát választotta, hogy megnézi melyek azok az eszközök, amik a coachingban is használhatók a tréningből. Ezek közül egy az alábbi, ami asszertív kérés és nemet mondás tanulásakor lehet hasznos.

Szituációs kártyák

Nem-et mondás, és asszertív kérés, én üzenet gyakorlása a tréningen: Kártyákat húznak a résztvevők, majd választanak maguknak párt, és a nagycsoport előtt lejátsszák a rövid helyzetet, vagy elmondják, hogy ebben a helyzetben konkrétan hogyan fogalmaznának.

Coaching helyzetben ugyanezek a kártyák jól használhatók arra, hogy a partner egymás után gyakoroljon (a coach a partner). Minden helyzet után meg lehet beszélni, hogy mi ment és mit kell másképp. Az én coacheem ennél a feladatnál az első egy-két kártya után elkezdte mondani a mondatot, majd rájött, hogy másképp kell, és saját magát javította. Az hatodik kártya után, már nagy biztonsággal oldotta meg a feladatot.

Amit kérek:
A főnökömtől több segítséget a szakmai fejlődésem érdekében.
Amit kérek:
Az egyik beosztottamtól, hogy alkalmanként vegyen részt helyettem a munkaidőn kívüli (esti vagy hétvégi) megbeszéléseken.
Amit kérek:
A kollegámtól, hogy adja vissza azt a pénzt, amit két hónappal ezelőtt adtam kölcsön, és úgy tűnik megfeledkezett róla.
Amit kérek:
Az területi vezetőmtől, hogy helyezzen át egy másik osztályra.
Amit kérek:
A főnökömtől több időt egy feladat végrehajtására.
Amit kérek:
A főnökömtől egy nagyobb fe­lelősséggel járó munkakört.
Amit kérek:
A kollégáimtól, hogy a megkérdezésem nélkül ne fixáljanak le engem is érintő megbeszélés időpontokat.
Amit kérek:
A főnökömtől, hogy a fizetésemelésem újratárgyalását ne napolja el ismételten időhiányra hivatkozva.
Amit kérek:
A kollégáimtól, hogy ha a megkérdezésem nélkül vesznek fel új kollégákat a részlegünkhöz, ne rám maradjon a betanításuk.
Amit kérek:
A főnököm ne kiabáljon velem, amikor rossz hangulatban van, mert a klienseink felbosszantották.
Amit kérek:
A beosztottaimtól, hogy ne munkaidőben és ne az irodából bonyolítsák magántelefonjaikat.
Amit kérek:
A kollégámtól, hogy a megbeszéléseink időpontját ne az utolsó pillanatban módosítsa.
Nemet akarok mondani:
Amikor a főnököm megkér, hogy maradjak benn, és nekem más programom van
Nemet akarok mondani:
Az egyik beosztottamnak, aki olyan képzésben akar részt venni, ami nem jár közvetlen előnnyel munkájában
Nemet akarok mondani:
Az egyik beosztottamnak, aki családi ügyek miatt rendszeresen előbb el akar menni.
Nemet akarok mondani:
Amikor a beosztottam visszaadja befejezésre azt a munkát, amit én adtam ki neki.
Nemet akarok mondani:
Amikor a főnököm rendszeresen rám oszt olyan feladatokat, amik nem az én hatáskörömbe tartoznak.
Nemet akarok mondani:
Arra, hogy a főnököm rám bízzon egy projektet, ami éppen akkor kezdődik, amikorra kivettem a nyári szabadságomat a családi nyaraláshoz.
Nemet akarok mondani:
Hogy a vállalati leépítésnél a főnököm nekem adja ki a feladatot, hogy közöljem a hírt a munkatársakkal.
Nemet akarok mondani:
Hogy a leadási határidőre hivatkozva a beosztottaim a távollétemben odahamisítsák az aláírásomat egyes dokumentumokra.
Nemet akarok mondani:
Amikor a főnököm elvárja, hogy a kollégáimról adjak információkat neki az ő hátuk mögött.
Nemet akarok mondani:
Arra, hogy a túlórázást a vezetés alapból elvárja bármiféle anyagi kompenzáció nélkül.



Nincsenek megjegyzések: