2012. május 16.

Kilépünk a komfortzónánkból

Business Coachok vagyunk. Abban segítünk az ügyfeleinknek, hogy elérjék céljaikat, ehhez pedig - legtöbbször - ki kell lépniük komfortzónájukból.

Úgy gondoljuk - hasonlóan sok más hivatáshoz -, a coachoknál is kiemelten fontos a hitelesség. Ennek egyik példája, hogy mi magunk is kitűzünk célokat és ennek érdekében kilépünk az eddig komfortos keretek közül.

Most ezt tesszük mi is.

 
A Business Coach csapat is elindult egy "self team coaching" folyamaton a DIADAL modell mentén.

A D mint Diagnózis megtörtént. Tudjuk, a világ, a kommunikációs csatorna sokat változott az elmúlt években. Ma már 4 millió magyar Facebook felhasználó van és a nyomtatott sajtó olvasottsága folyamatosan csökken. Azt is tudjuk, hogy a Social Media használata nem a csapat legerősebb pontja. (és akkor még finoman fogalmaztunk...)

Az I mint Iránykijelölés is könnyen megvolt. Hitvallásunk: Jobb Vezetők, Jobb Világ!
Hiszünk benne, hogy a vezetők, akiket coacholunk, nemcsak a vezetői szerepükben fejlődnek, de jobb emberré is válnak. Pozíciójukból fakadóan pedig sok emberre van hatásuk, így azáltal, hogy Őket támogatjuk, a világ is jobbá válik. Ezért az új csatornákon is kell kommunikálnunk Hozzájuk.

Alternatíva több is volt. Hagyjuk az egészet, ne erre fókuszáljunk. Vagy csak fokozatosan, először blog, utána Linkedin, majd Facebook... A tartalom is kérdéses volt, mit tegyünk közzé: coaching sztorikat, eseteket? Eszközöket? Tippeket, trükköket, tanulságokat? Eseményeket? Könyvajánlókat?

A Döntés megszületett: Belevágunk.

A Kedves Olvasó most az Alkalmazás fázis pillanataiba kaphat betekintést. Mint tudjuk, ez a legnehezebb, mert itt már nem csak beszélünk róla, hanem el is kell kezdeni csinálni. Egymást fogjuk támogatni az úton és tudjuk, hogy sokan szurkolnak nekünk, amit ezúton is köszönünk. És természetesen várjuk folyamatosan a visszajelzéseket, amelyekből tanulni, fejlődni tudunk.

Mint minden coaching folyamatnak, ennek is lesz egyszer egy Lezárása. Nem, nem az, hogy mikor hagyjuk ott a Social Mediat. :-) A terv az, hogy 6 hónap múlva, a self team coaching végére már rutin szinten fogjuk használni és már mosolyogva fogunk visszanézni erre az első bejegyzésre...

2 megjegyzés:

Bujdosné Lengyel Eszter írta...

Üdvözlöm a fejlesztést, a nyitást. Számomra a nagy kérdés az, hogy hogyan lehet bevonni, elérni a mikro-, kis- és közpes vállalkozókat? Hogyan lehet elérni őket, akiknek mind a vezetői, mind az online használat gyakorlati ismeretei "szerények". Tapasztalataim széles körben, hogy még az e-mail fiókjukat is csak havonta 1-2 alkalommal nézik meg?
Valóban jonn lesz a világ, ha a vezetési, tervezési, üzleti ismeretekbővülnek! Azt gondolom, hogy Magyarországon nagyszámú vállalkozást, vállalkozás vezetést érintő rétegről van szó.
Meghatározó részcél lehet az elérésük, ismeretbővítésük és igényfelkeltésük a coaching iránt.

Porpáczy Éva írta...

Kedves Eszter, köszönjük a hozzászólást!

A vállalkozók üzleti, gyakorlati ismereteinek bővítésére jó lehetőség pl. a BKIK és a Piac és Profit rendezvényeinek látogatása, kedvező áron.

Szívesen vesszük további ötleteit a kérdésben.