Business Coachok vagyunk. Abban segítünk az ügyfeleinknek, hogy elérjék céljaikat,
ehhez pedig - legtöbbször - ki kell lépniük komfortzónájukból.
Úgy gondoljuk - hasonlóan sok más hivatáshoz -, a coachoknál
is kiemelten fontos a hitelesség. Ennek egyik példája, hogy mi magunk is
kitűzünk célokat és ennek érdekében kilépünk az eddig komfortos keretek közül.
Most ezt tesszük mi is.
A Business Coach csapat is elindult egy "self team
coaching" folyamaton a DIADAL modell mentén.
A D mint Diagnózis megtörtént. Tudjuk, a világ, a
kommunikációs csatorna sokat változott az elmúlt években. Ma már 4 millió
magyar Facebook felhasználó van és a nyomtatott sajtó olvasottsága folyamatosan
csökken. Azt is tudjuk, hogy a Social Media használata nem a csapat legerősebb
pontja. (és akkor még finoman fogalmaztunk...)
Az I mint Iránykijelölés is könnyen megvolt. Hitvallásunk:
Jobb Vezetők, Jobb Világ!
Hiszünk
benne, hogy a vezetők, akiket coacholunk, nemcsak a vezetői szerepükben
fejlődnek, de jobb emberré is válnak. Pozíciójukból fakadóan pedig sok emberre
van hatásuk, így azáltal, hogy Őket támogatjuk, a világ is jobbá válik. Ezért
az új csatornákon is kell kommunikálnunk Hozzájuk.
Alternatíva több is volt. Hagyjuk az egészet, ne erre
fókuszáljunk. Vagy csak fokozatosan, először blog, utána Linkedin, majd
Facebook... A tartalom is kérdéses volt, mit tegyünk közzé: coaching sztorikat,
eseteket? Eszközöket? Tippeket, trükköket, tanulságokat? Eseményeket?
Könyvajánlókat?
A Döntés megszületett: Belevágunk.
A Kedves Olvasó most az Alkalmazás fázis pillanataiba kaphat
betekintést. Mint tudjuk, ez a legnehezebb, mert itt már nem csak beszélünk
róla, hanem el is kell kezdeni csinálni. Egymást fogjuk támogatni az úton és tudjuk,
hogy sokan szurkolnak nekünk, amit ezúton is köszönünk. És természetesen várjuk
folyamatosan a visszajelzéseket, amelyekből tanulni, fejlődni tudunk.
Mint minden coaching folyamatnak, ennek is lesz egyszer egy
Lezárása. Nem, nem az, hogy mikor hagyjuk ott a Social Mediat. :-) A terv az,
hogy 6 hónap múlva, a self team coaching végére már rutin szinten fogjuk
használni és már mosolyogva fogunk visszanézni erre az első bejegyzésre...
2 megjegyzés:
Üdvözlöm a fejlesztést, a nyitást. Számomra a nagy kérdés az, hogy hogyan lehet bevonni, elérni a mikro-, kis- és közpes vállalkozókat? Hogyan lehet elérni őket, akiknek mind a vezetői, mind az online használat gyakorlati ismeretei "szerények". Tapasztalataim széles körben, hogy még az e-mail fiókjukat is csak havonta 1-2 alkalommal nézik meg?
Valóban jonn lesz a világ, ha a vezetési, tervezési, üzleti ismeretekbővülnek! Azt gondolom, hogy Magyarországon nagyszámú vállalkozást, vállalkozás vezetést érintő rétegről van szó.
Meghatározó részcél lehet az elérésük, ismeretbővítésük és igényfelkeltésük a coaching iránt.
Kedves Eszter, köszönjük a hozzászólást!
A vállalkozók üzleti, gyakorlati ismereteinek bővítésére jó lehetőség pl. a BKIK és a Piac és Profit rendezvényeinek látogatása, kedvező áron.
Szívesen vesszük további ötleteit a kérdésben.
Megjegyzés küldése